tech vooruitblik

Speech van TechGirl: ons Tech jaaroverzicht 2015!

Aan het einde van het jaar word ik altijd wat weemoedig. Het is een periode waarin ik terugkijk op de 12 maanden ervoor. De successen (zucht), de fouten (oei), de veranderingen (slik) en de voortgang op zich (yay). Als hoofdredactrice van TechGirl ben ik blij met hoe we het afgelopen jaar zijn gegroeid. Er zijn her en der ook wat dingen fout gegaan, die ik je zeker ook niet zal onthouden. Lees het in ons Tech jaaroverzicht 2015!

Onze 3 best gelezen artikelen van 2015

1) De grote betaalbare oordopjes test – Meer dan 1600 bezoekers vonden het inmiddels al waard om deze test zelf eens te bekijken. En terecht ook: we vragen ons allemaal stiekem wel eens af wat de meerwaarde is van zoveel in-ears op een rij in de winkel. Welke moet je in Godsnaam kiezen?

2) Gaat internettrol Klantenservice over de schreef? – Jij bent vast ook geabonneerd op de hilarische Facebook-page van ‘de Klantenservice’. Wat uiteraard helemaal geen echte Klantenservice is. Maarre… de streken die ze uithalen… kunnen ze daar überhaupt gedoe mee krijgen?

3) Nog zo’n levensvraag: Hoe lang gaat een laptop mee? – Wat mag je van een kwaliteits-laptop verwachten? Je wilt best investeren, maar niet als dat maar voor een jaartje is. Aan de hand van dit artikel bepaal jij je eigen prijs/kwaliteitsverhouding!

Onze 3 grootste successen

1) Kijkend naar bezoekersaantallen zijn we meer dan verdubbeld, tot 6000 unieke bezoekers per maand in Q4 van 2015. In Q1 van 2015 lag de groei zelfs op 400%.

2) Het ambassadeurschap met Asus en Fitbit. Niet alleen fantastisch om te doen, ook goed voor de doorontwikkeling van TechGirl.

3) Als gastspreker optreden bij tech-gerelateerde bedrijven. Echt buiten mijn comfort-zone, maar dat geeft ook wel weer een kick als het het weer ‘geflikt’ is.

Onze 3 grootste blunders

1) Op Dodenherdenking bijna een artikel gepubliceerd dat over het social media account van overledenen gaat. Dat vonden we toch wat minder gepast op de redactie…

2) Een van onze perscontacten stoïcijns ‘Henk’ blijven noemen, terwijl zijn naam toch echt ‘Hein’ is. En dat hij zich per mail ook afvraagt waarom ik hem Henk noem…

3) Meerdere keren guilty as charged: goede voornemens maken en het vervolgens niet waarmaken. Dr Tech bijvoorbeeld en ook het tweede deel van de Evy hardlooptest. Ja, oepsss! (Wel klagen als je erop wacht hoor – dat activeert ons zo nu en dan ook weer)

Onze 3 memorabele momenten

1) Met Samsung naar Monaco gevlogen in 2015. Fijn om de nieuwste ontwikkelingen bijgespijkerd te krijgen, maar uiteraard ook erg leuk om er eens tussenuit te zijn in zo’n prachtige omgeving.

2) Met 4 TechGirls naar de IFA. 3 per auto, 1tje dankzij TP Vision. Erg leuk om nu eens met een groep te zijn, zodat je met meer contactpersonen kunt spreken. Helaas weinig van de omgeving kunnen bekijken, maar hey: het is pure business hè?!

3) Ons november teamuitje. Bijzonder, een beetje vreemd, maar ook ontzettend gezellig. En we hebben die meisjes van 10 maar mooi ingemaakt tijdens een potje lasergamen. Echt teamwork noemen ze dat, haha!

Al met al…

Heel erg bedankt voor jouw bezoek aan TechGirl het afgelopen jaar. Laten we dit blog nog veel beter maken in 2016. Wat zou jij graag van ons willen zien in het nieuwe jaar?

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.