In 2018 zijn er maar liefst 1 miljoen gebruikers weggelopen bij Snapchat. Dat heeft het moederbedrijf van Snapchat, Snap, bekendgemaakt. Tenminste, het presenteerde de kwartaalcijfers uit 2018, waaruit op te maken is dat er dus 1 miljoen mensen zijn afgehaakt in 2018.

Nu is dat een extreem aantal dat Snapchat ongetwijfeld liever zag komen dan zag gaan, maar in het grotere plaatje is het slechts een klein percentage. Er zijn in totaal namelijk maar liefst 186 miljoen mensen die dagelijks even op Snapchat gaan om te chatten, stukjes uit hun leven te delen, gebruik te maken van alle gekke filters, enzovoorts.

Snapchat

Snapchat is natuurlijk in een vrij korte tijd extreem gegroeid en er komt een moment waarop groei stagneert en zelfs achteruit gaat. Dat moment lijkt nu aangebroken voor Snapchat. Maar ja, dat is wel een beetje te vroeg. Het bedrijf draait nog steeds verlies: maar liefst 1,26 miljard dollar. Het helpt ook niet echt dat het een beursgenoteerd bedrijf is, al is het volgens directeur van Snap, Evan Spiegel, heel dichtbij winstgevendheid.

Een beetje gemixte resultaten dus, die niet per se de goede kant op lijken te gaan voor het enorm veelgebruikte social medium. Sneu, want het werkt hard aan vernieuwingen en extra’s om de dienst interessant te houden. Denk aan de Snapchatfilters voor katten en honden, maar ook het implementeren van de mogelijkheid om eindelijk die Snapchatberichtjes te wissen die je per ongeluk naar de verkeerde persoon stuurde.

Waarom weg?

Dat scheelt weer het niet hoeven deleten van je account, maar toch zijn er dus wel 1 miljoen mensen geweest die om andere redenen bij Snapchat zijn weggegaan. Misschien is het de haat die Snapchat kreeg door een update. Wat wij ons vooral afvragen, dat is: naar welk social medium zijn ze dan overgestapt? Wat komt er na Twitter-Facebook-Instagram-Snapchat?

Wij zijn al flink naar aan het scouten! Als jij nog een goede tip hebt, laat hem dan achter in de reacties.

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.