uitschrijven nieuwsbrieven

Makkelijk uitschrijven van nieuwsbrieven, zó doe je dat

Zit jouw inbox ook vol nieuwsbrieven die je eigenlijk niet leest? Bijvoorbeeld nadat een webshop je 10% korting bood als je zou aanmelden voor hun nieuwsbrief, of omdat je hebt meegedaan een prijsvraag of andere actie? Voordat je het weet zit je inbox vol. Je kunt ze natuurlijk iedere keer verwijderen, maar dat kan makkelijker! Hier een aantal tips om je inbox op te ruimen en vrij te maken van ongewenste nieuwsbrieven.

Handmatig uitschrijven nieuwsbrieven

Ga een maand lang rigoureus te werk en schrijf je uit voor alle nieuwsbrieven die je ontvangt maar niet langer wil lezen. Je doet dit door te speuren naar de unsubscribe– of uitschrijfknop. Deze vind je meestal aan de onderkant van een e-mail, vaak in kleine letters. Soms staat er ook iets als”e-mailvoorkeuren wijzigen”.

Dit kost wel wat tijd, maar heeft na verloop van tijd wel een groots effect. Voordeel is ook dat je heel bewust uitschrijft, en misschien nog wel een nieuwsbrief opent die eigenlijk wel heel leuk is!

Via je e-mailapp

Gebruik je Gmail of de Apple app om je mail te beheren? Gmail gebruikt al een tijdje meerdere inboxen, waarbij ze proberen je gewone mail te scheiden van je marketingmails. Dit gaat best wel goed, maar ook dit kan af en toe opgeschoond worden. Op de desktop toont Gmail bij enkele gebruikers nu een afmeldlink bij marketinge-mails en nieuwsbrieven. Onder de onderwerpregel en naast de informatie over de afzender, zou er een afmeldlink moeten staan die de e-mail als spam markeert. De Mail-app op iOS heeft een soortgelijke functie, bij het openen van een email staat er bovenaan ‘Dit bericht is van een mailinglijst. Zeg abonnement op’.

Nadeel is dat je nog steeds handmatig je voor losse nieuwsbrieven moet uitschrijven. Het gaat wel wat makkelijker en sneller dan iedere keer naar beneden moeten scrollen. Nadeel is ook dat zowel iOS als Gmail niet alle nieuwsbrieven als zodanig markeren. De afmeld-functie verschijnt dus niet altijd.

Bulk uitschrijven van nieuwsbrieven

Er zijn ook online tools die je helpen om in bulk al je nieuwsbrieven in te zien en hier in één keer vanaf te melden. Voordat je verder leest en een van deze tools gebruikt: weet waar je je voor aanmeldt, je geeft een derde partij toegang tot je e-mail en je moet jezelf afvragen of je dit wil. Bovendien kan het zijn dat gratis versies van producten of gratis producten je gegevens (anoniem) verkopen aan adverteerders. De voorwaarden willen nog wel eens veranderen, dus lees alsjeblieft goed waar je mee akkoord gaat voordat je een van deze diensten gebruikt.

Cleanfox is een tool waarmee je verschillende populaire e-maildiensten, zoals Gmail, Hotmail, Yahoo, Outlook, iCloud en meer kunt opschonen. Cleanfox scant je inbox en geeft daarna aan wat er weggegooid kan worden. Cleanfox is gratis te gebruiken voor iOS en Android en via een webversie.

Mailstorm werkt met Outlook, Gmail en Yahoo en is een betaalde app. Ook deze app scant je inbox en toont je alle nieuwsbrieven. Vervolgens kun je je gemakkelijk uitschrijven. Er is ook een gratis testversie beschikbaar voor als je het wil proberen. Naast uitschrijven en verwijderen van nieuwsbrieven kun je ook oude mail gemakkelijk uitspitten en opschonen.

Unsubscriber doet precies wat het zegt te doen: je uitschrijven van nieuwsbrieven. Deze app geeft je een lijst van al je nieuwsbrieven en andere marketingmails en laat je jezelf gemakkelijk uitschrijven. De AI toont ook andere emails waarvan zij denken dat je deze niet meer nodig hebt.

TechGirl nieuwsbrief

Wil je een écht leuke nieuwsbrief in je inbox? Schrijf je dan in voor de TechGirl nieuwsbrief! Geen lange e-mails, maar een simpel overzicht van drie items die je 1x per week ontvangt. Quick, easy, handy. Ook regelen we graag iets extra’s voor onze abonnees, bijvoorbeeld winacties, kortingacties of uitnodigingen voor events – die wil je niet missen, maar anders weet je nu hoe je jezelf kunt uitschrijven als je dat wil. 😉

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.