Bij TechGirl zeggen we altijd dat tech niet roze hoeft te zijn om leuk voor vrouwen te zijn. Maar, toegegeven, de quartz gaming set van Razer is hartstikke roze, maar wel ontzettend cute! TechGirl Sam testte een aantal producten van de gaming set en geeft hier haar oordeel over de Razer Kraken.

Mooi roze is niet lelijk

Een flink aantal jaren geleden begon mijn zoektocht naar een goede gaming headset. Uiteindelijk werd het een Razer Kraken. En wat was ik blij met mijn felgroene headset! Niet veel later kwamen er meer geweldig fluoriserende kleuren uit. Het is dat mijn spaarpot zo leeg was, anders had ik ze allemaal gekocht. Ik ben dan ook erg benieuwd naar de nieuwe verbeterde Razer Kraken. Daarnaast: hoe tof is het dat deze een roze quartz kleur heeft. Geweldig om zo een beetje de “stoere” mannelijke gamers te plagen met een zoet kleurtje, om extra te benadrukken dat vrouwen ook kunnen gamen. Daarnaast is het heel leuk dat een van de grotere gaming merken aan hun vrouwelijke fans denkt.

Verbeterde Razer Kraken

Zoals gezegd heb ik eerder ook een Razer Kraken gehad, maar deze voelt echt nog degelijker aan dan mijn oude Razer Kraken. De hoofdband is nog steeds een zacht kussen met een mesh gedeelte aan de onderkant en leer aan de bovenkant. De oorschelpen zijn van leer en ovaal, dus vallen ze heel mooi over je oren heen en voelen ze lekker zacht aan. De buitenkant van de oorschelpen zijn van een metaal gemaakt en dat zorgt voor een stevig en sterk gevoel. Dit is echt een verbetering ten opzichte van de vorige, maar ook tegenover gaming headsets van andere merken in deze prijsrange.

De microfoon is weggewerkt en kan je eruit trekken wanneer deze wat dichterbij moet zijn. Het fijne hieraan is dat je de headset ook gewoon zo kan dragen om muziek te luisteren, zonder dat het eruitziet alsof je in een callcenter werkt. Volume en mute kan je handig aanpassen in de bedieningscontroller die in het draad zit.

Helder geluid voor muziek en gaming

Leuk dat een headset er mooi uit ziet en zo, maar ja, het is minstens zo belangrijk dat hij ook goed werkt. De laatste tijd speel ik samen met lieve vrienden het spelletje Europa Universalis IV online. Dus kon ik de headset mooi testen! De microfoon geeft een goed en helder geluid, of ik deze nu helemaal uittrek of gewoon fijn in de oorschelp laat zitten. Ook het geluid van mijn vrienden komt mooi door. De muziek heeft een iets zwaardere bas, maar dat vind ik fijn. Tijdens het gamen hoor ik genoeg omgevingsgeluid, wat handig is, zeker bij shooters.

De Razer Kraken kan je gebruiken voor zowel je PC, maar ook voor je Xbox One, PlayStation 4, Nintendo Switch, Mac en smartphone. Zo heb je een goede headset voor al je favoriete gaming devices, of media devices. Dit vind ik echt ontzettend fijn, want ik game niet alleen op mijn PC maar ook op de PlayStation 4 en Xbox One. Zo hoef ik niet voor iedere console een andere headset te kopen.

Voor één keer willen we wel een uitzondering maken: roze gadgets zijn stiekem best leuk. Vooral als de specificaties van de gadget ook zo goed zijn!

Review: Razer Kraken Quartz editie - mooi roze is niet lelijk
Design9