Bovenaanzicht van de Logitech G335 in kleur Mint

Review Logitech G335: mooie budget gaming headset

Als fervent gamer is TechGirl Ilse altijd opzoek naar de nieuwste gaming accessoires. Een van de belangrijkste aspecten van gamen is toch wel audio. Als je bepaalde shooter games speelt zoals Apex Legends, heb je goede audio nodig om te horen waar je vijand is. Bij andere spellen, zoals de Sims of Planet Zoo, speelt audio ook een grote rol bij de gaming ervaring. Logitech staat bekend om hun goede gaming producten in hun eigen G-lijn en lanceerde afgelopen maand nieuwe bedrade gaming headsets: de Logitech G335 en de Logitech G733. TechGirl Ilse testte de budgetvriendelijke Logitech G335.

Kekke kleurtjes en aanpassingen mogelijk

De Logitech G335 gaming headset is verkrijgbaar in vele “kekke” kleurtjes. Zo is de behuizing van de headset verkrijgbaar in het Zwart, Wit en Mint. De earpads en de hoofdband van de headset hebben wel andere kleuren. Zo zijn de earpads en de hoofdband van de witte headset blauw en van de mint headset meer lila-achtig. Bij onze redactie werd deze geleverd in mijn favoriete kleur: Mint. Zoals ik al eerder vertelde heeft de Logitech G335 dus een ontwerp met een hoofdband. Ben je na een tijdje uitgekeken op deze look? Dan heeft Logitech daar een leuke oplossing voor. De elastische hoofdband is omkeerbaar, waardoor je het design van je headset zelf kunt aanpassen. Daarnaast zijn ze ook nog eens los verkrijgbaar waardoor je meerdere kleurencombinaties kan maken met je hoofdband en je headset.

Vind je dat nog niet genoeg? Naast de hoofdbanden kunnen er ook nog microfoonkapjes op geplaatst worden. Helaas is dit naar mijn smaak wel iets té kinderlijk.

Vooraanzicht Logitech G335

Uren gamen met comfort

Naast design heeft de hoofdband ook nog een andere functie. De elastische band zorgt voor meer comfort, doordat het gewicht beter verdeeld wordt. Daarnaast is de band ook af te stellen, waardoor je je headset kan aanpassen aan de vorm van jouw hoofd. De band bevat aan beide zijden twee inkepingen. Door de onderste of bovenste inkeping op het “drempeltje” te klikken kan je hem dus verstellen. Naast de band, kunnen de oorschelpen ook aangepast worden. Je kan ze namelijk omhoog en omlaag schuiven waardoor de headset als het ware groter en kleiner wordt. Dit is wel echt een superfijne, maar ook essentiële functie van deze Logitech G335!

De headset is erg licht en door de goede gewichtsverdeling van de hoofdband voel je de headset vrijwel niet op je hoofd zitten. Het schuim van de oorschelpen voelt wel wat dun en goedkoop aan. Ik verwacht dan ook dat dit schuim op den duur wellicht een stuk dunner wordt nog, wat wel comfortproblemen kan gaan opleveren. De verstelbaarheid van de hoofdband en oorschelpen zijn voor mij ruim voldoende en hij past dan ook zeer goed. Zelfs na uren gamen krijg je geen last van drukplekken.

Zijaanzicht Logitech G335

Audio & Microfoon

Als laatste komen we bij de échte functie van een gaming headset, want gamen gaat natuurlijk niet alleen om een leuk voorkomen 😉 Voor de lage prijs van deze Logitech G335 kan je natuurlijk niet top geluid verwachten. Na vele testen valt het geluid alsnog wel wat tegen. Het schuim van de oorschelpen is erg dun, waardoor alles buiten je headset te horen is en waardoor je dus erg afgeleid kan raken. Natuurlijk kan je het gamegeluid dan harder zetten, maar je wilt ook niet je oren beschadigen… Zelfs met harder gamegeluid hoor je alsnog veel van buitenaf.

Het in-game geluid viel mij wel wat tegen eerlijk gezegd. Het onderscheid in meerdere geluidstonen valt wel een beetje weg. Hierdoor kan je in shooter games bijvoorbeeld minder goed horen waar iemand vandaan komt. Bij andere games waar dit minder belangrijk is, vond ik het geluid dan wel redelijk. Het geluidsniveau kan aangepast worden door een volumewieltje op de achterzijde van de headset. Ik had deze liever gezien op de kabel, maar hij werkt prima.

De microfoon van deze Logitech G335 is erg fijn. Wanneer deze omhoog geklapt zit, ben je ook meteen gedempt. Klap je deze omlaag, dan kunnen je teamgenoten of Twitch luisteraars je horen. De microfoon is flexibel, waardoor je hem nog wat verder van je af of dichterbij kan buigen. Het geluid uit de microfoon maakt je stem iets vlakker en scheller, maar er komt alsnog een prima geluid uit!

Conclusie

Het is ook een prima headset voor bijvoorbeeld The Sims of Planet Zoo gamers. Maar als je een fervent gamer bent met shooter games als bijvoorbeeld Apex Legends, dan zou ik je toch aanraden om een andere headset te nemen met beter geluid in dezelfde prijsklasse. Als je geen concessie tussen geluid en design wilt, kies dan voor de Logitech G733.

Daarnaast zou ik deze Logitech G335 headset vooral aanraden aan net beginnende gamers of kinderen waarvoor vooral het design belangrijk is. Naar mijn mening is er namelijk geen andere headset verkrijgbaar met zo’n gaaf design in deze prijsklasse. Daarbovenop komen natuurlijk nog de gave extra features om je headset aan te passen, zoals de verwisselbare hoofdbanden en microfoonkapjes.

Mooi design
Prima microfoon
Geluidskwaliteit valt tegen