switchen tussen gmail accounts

Microsoft trekt de stekker uit Wunderlist

Als je een beetje een listofiel bent, dan weet je dat Wunderlist er altijd is om je te voorzien in geweldige manieren om lijstjes bij te houden. Misschien gebruik je het al jaren. Aan die tijd komt echter een einde: Microsoft heeft Wunderlist gekocht en trekt nu de stekker eruit.

Microsoft kocht Wunderlist vier jaar geleden, maar zal de dienst binnenkort stoppen. Het laat je niet helemaal aan je lot over, want het IT-bedrijf heeft wel een alternatief gemaakt. Het heeft de afgelopen twee jaar gewerkt aan To Do, een andere lijst-app die volgens Microsoft’s Wunderlist-team voelt als ‘een nieuw thuis voor je lijstjes’.

Wunderlist is exit

Wunderlist houdt op 6 mei 2020 te bestaan. Het heeft inmiddels al een tijdje geen updates meer gehad en het is niet langer goed voor Microsoft om de boel te onderhouden nu de app wat ouder wordt. Sterker nog, Microsoft zegt dat het zo verouderd is, dat het niet kan garanderen dat het blijft werken zoals zou moeten, of zoals Microsoft zou willen.

Maar goed, To Do dus: het idee is dat Wunderlist-gebruikers nu op die service overstappen. Je kunt je lijstjes uit Wunderlist gelukkig direct in To Do importeren, maar je hebt er wel een Microsoft-account voor nodig om dat te doen. Sowieso moet je een account bij Microsoft hebben om van To Do gebruik te kunnen maken. To Do is trouwens niet nieuw: het bestaat al een tijd en werd eerder dit jaar voor de Mac aangekondigd. To Do heeft wel een update gehad waardoor het iets meer lijkt op Wunderlist, om zo te zorgen dat de fans van die apps niet worden weggejaagd maar juist To Do gaan gebruiken.

Ondertussen wil de bedenker van Wunderlist, Christian Rebel, graag Wunderlist terugkopen van Microsoft. Het wil niet dat het offline gaat, maar Microsoft ziet dat niet zitten. Let dus op als je na 6 mei nog Wunderlist gebruikt: je taken synchroniseren dan niet meer.

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.