kleding passen via je eigen spiegel
Hier ben ik dan! In een gouden jurkje ;-)

Kleding kopen via je eigen spiegel

Heerlijk; lekker tutten voor de spiegel. Welk blousje past het best bij die ene broek en goh, wat voor schoenen zal ik vandaag eens aandoen? Maarrr… dan komt het minder leuke werk… alles weer opruimen! Want er liggen dan overal kleren in mijn slaapkamer. Ben ik blij met de nieuwste technologische ontwikkeling; kleding kopen via je eigen spiegel. Eerst even passen en dan meteen het (virtuele) winkelmandje in.

Tania en ik mochten een kijkje nemen in de toekomst. Microsoft liet haar nieuwste technologie zien, bijvoorbeeld op het gebied van online aankopen. Ga voor de spiegel staan, selecteer je favoriete kledingstuk en pas het virtueel. Bevalt het je niet, dan kies je gewoon iets anders. Of je test hoe dat jurkje staat in verschillende situaties; even op het strand of in de Alpen? Binnen een handomdraai gezien!

Andere trends waar we nu iets over kunnen zeggen:

  • We worden steeds selectiever in wat we wel en niet digitaal willen meekrijgen. Er is een kleine groep (van ongeveer 7) belangrijke mensen om ons heen waar we altijd bereikbaar voor willen zijn. Zelfs tijdens de seks! We zijn dan ook met z’n allen Addicted to interactivity.
  • Convergentie gaat ook steeds belangrijker worden. Op dit moment worden we overspoeld met informatie van Twitter, Facebook, Nieuws headlines, Instagram, Pinterest, WhatsApp, Snapchat, and so on. Nee, we willen liever een dashboard waarop we alles kunnen zien.
  • Een trend die we momenteel al zien, maar die nog veel groter gaat worden; Smart customization. Bedrijven gaan inspelen op behoeftes waar we zelf nog nooit aan zouden hebben gedacht. Ben jij bijvoorbeeld al maandenlang op dezelfde sites aan het surfen, dan is er een grote kans dat je in een vast (werk)patroon zit. Deze data geeft aan dat het wel eens tijd voor vakantie zou kunnen zijn. En daarom krijg je dan meer vakantie-aanbiedingen in beeld.Dit gaat zelfs nog veel verder; op dit moment bestaat de techniek al om op basis van gezichtsherkenning advertenties te laten zien. Op Hoog Catherijne vind je deze gepersonaliseerde billboards al. Echter; de business is er nog niet klaar voor.
  • Ken jij phone stacking al? Dit is het bewust wegleggen van smartphones op feestjes. De gedachte hierachter is dat mensen meer met hun device bezig zijn dan met hun vrienden op zo’n feest. Terug naar de basis. Leg je smartphones bij elkaar en aan het eind van het feest mag je je telefoon weer meenemen. Echt even samenzijn dus.

Het klinkt alsof er een conflict is tussen het digitale en unconnected zijn. Trendwatchers voorspellen dat dit absoluut niet het geval is. Digital en unconnected zullen een happy huwelijk krijgen nu ons leven gemakkelijker wordt ingericht. Meer overzicht op alle techniek en daardoor minder tijd kwijt aan search.

Ben benieuwd! De toekomst zal het uitwijzen. Hoe denk jij hierover?

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.