Terwijl iedereen nog moet bijkomen van de Snapchat-update in februari, probeert Snapchat juist weer zieltjes te winnen door lekker door te ontwikkelen. Ditmaal gaat het echter niet om het platform zelf, maar om de slimme bril genaamd Spectacles. Er is een nieuwe versie uit en die mag gezien worden.

In februari 2017 verschenen de eerste Spectacles en die waren niet bepaald populair. Nog niet eens 1 procent van de Snapchatgebruikers kocht deze camerabril. De nieuwe zien er gelukkig wat beter uit, waardoor ze aantrekkelijker zijn. Die vreemde gele cirkels zijn eraf gehaald en de omrandingen en de lensdikte zijn sowieso wat subtieler gemaakt, zodat het een wat stijlvollere bril is. Je kunt het in zwart, rood en blauw krijgen.

Tof, al die cosmetische aanpassingen, maar er zijn ook technische verbeteringen. Je kunt hem op het strand dragen want het is water resistant en je kunt niet alleen high definition korte filmpjes opnemen, maar ook foto’s schieten. Ze kosten 174,99 euro per stuk en dat maakt ze wel wat duurder dan de originele Spectacles. Echter is het verdwijnen van die gele rondjes zo’n enorme verbetering, dat dat het geld meer dan waard is.

Aan de andere kant kun je je afvragen of je zo’n bril wilt. Google Glasses zijn ook niet bepaald dé nieuwe gadget van de eeuw geworden en je ziet in de bril toch aanzienlijk minder opties dan op je telefoon. Het is eigenlijk echt een zonnebril met een minicamera, in plaats van dat je bijvoorbeeld grappige filters ziet. En ja, dat is waar Snapchat uiteindelijk beroemd mee is geworden.

één antwoord

  1. Denise

    Het brillen idee is leuk maar ik denk dat het nog een aantal jaar nodig heeft om genoeg door te ontwikkelen.

    Beantwoorden

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.