mio dashcam review

Review: Nextbase Dashcam series 2

Terwijl Anke in de Nissan Leaf met een rustig gangetje van honderd kilometer per uur over de snelweg kart, op weg naar de IFA in Berlijn, wordt bijrijder TechGirl Marianne aan het werk gezet. De Dashcam moet geïnstalleerd en getest worden. En wat een perfecte rit om dat te kunnen doen. We pakten de Nextbase Dashcam series 2 uit. Met de extra module: Rear View Camera. Wat een heerlijk compact ding en leuk speelgoed!

Makkelijke installatie

Nextbase belooft een makkelijke installatie en makkelijk te gebruiken. En dat maken ze ook helemaal waar. Het heet dan wel een dashcam, maar je zet m niet op je dashbord, je plakt het ding ergens op de ruit, in ons geval aan de bestuurderskant, vlak bij de achteruitkijkspiegel. Dan heb je met de camera goed zicht op de weg en heb je er als rijder en bijrijder geen last van. De dashcam zelf is draadloos, de houder verbind je met je 12V-aansluiting (de zogenoemde sigarettenaansteker). Hang je de camera hoger op, dan zit je dus nog wel tegen de draad aan te kijken.

Opklikbare modules

De dashcam is uit te breiden met drie verschillende modules. Met een camera op de achterruit kun je ook de weg achter je in de gaten houden. Met de Rear View Camera registreert het beeld door je achterruit, vanaf je de camera op je voorruit. En wij hadden de Click in Interieur camera mee. Deze camera klik je in de dashcam en die neemt met een groothoeklens je binneninterieur op. Handig om achteraf te kijken wanneer je bijrijder zat te gapen of hoe ze reageerde op je rijstijl. En typisch iets voor taxi- en privéchauffeurs of Uberrijders om je auto te beveiligen.

De functies waar we geen gebruik van maakten, maar die wel superhandig zijn…

Deze camera heeft een ingebouwde Emergency SOS. Bij een botsing en wanneer je zelf niet meer in staat bent om de hulpdiensten te bellen, zorgt de connectie tussen deze dashcam en je telefoon dat hulpdiensten gealarmeerd worden.  Je kunt de dashcam ook koppelen met Alexa, zodat je via spraak je dashcam kan besturen. Leuk, maar hebben we nu niet uitgeprobeerd. De vraag is natuurlijk wel of je bijvoorbeeld voor de emergency SOS een dashcam wilt gebruiken. Bij veel auto’s zit dit inmiddels ook ingebouwd in de software van de auto.

Wifi

Om de beelden van de dashcam te bekijken, download je de app op je telefoon. De dashcam zelf heeft een ingebouwde wifi-module, waarmee je de beelden van de cam naar je telefoon stuurt. En eventueel nog kunt bewerken voordat je ze naar de verzekering stuurt. Of op je blog post.

Technische details en kosten

1440p HD-resolutie bij 30 fps, ingebouwd polarisatiefilter, HD IPS-touchscreen van 3 inch, 140° kijkhoek, 10 Hz GPS-module, Bluetooth 4.2, Wi-Fi via MyNextbase Connect en PC/Mac-software – MyNextbase Play. De kosten van een Nextbase dashcam varieren tussen de 99 en 299 euro. Exclusief de opklikbare en extra modules.

7.8
Handzaam model
Hij ziet er mooi uit
Oplaadtijd
Instagram Feed Instagram Feed Instagram Feed Instagram Feed Instagram Feed Instagram Feed

Ook interessant
workout thuis
4 video’s waarmee je zeker in shape blijft

Wij maken gebruik van cookies op TechGirl.nl. Je kunt ze direct toestaan door op 'Accepteren' te klikken. Liever handmatig aangeven wat je wel en niet wilt toestaan? Kies dan voor 'Verander cookie settings'.

Privacy beleid | Sluiten