rijk worden van Snapchat

Nieuw levensdoel: rijk worden van Snapchat

Soms lees je verhalen waarvan je denkt: waarom overkomt mij dat niet? Bijvoorbeeld als iemand een schilderij tweedehands op de kop tikt dat dan het vijftigduizendvoudige waard blijkt te zijn. Of wanneer iemand 500.000 dollar per jaar verdient door alleen maar te Snapchatten. Eerlijk is eerlijk, zo makkelijk gaat rijk worden van Snapchat nou ook alweer niet (voor de gewone mens, celebrities zijn natuurlijk een ander verhaal). De 27-jarige dame waar we het nu over hebben, zou wel eens bekend én rijk kunnen worden, dankzij Snapchat. Hoe? Ze maakt kunstwerkjes van haar snaps, zo schrijft HelloGiggles.

Cyrene Quiamco is de naam van de Snapchat-superster. Ze gebruikt de service, die inmiddels zijn vijf-jarige jubileum viert, sinds 2015 toen ze bij een telecommunicatiebedrijf werkte als web designer. Op saaie momentjes tijdens vergaderingen maakte ze stiekem snaps van collega’s om deze vervolgens te betekenen met een tekentooltje. Tot zover klinkt het nog vrij normaal toch, dit doen wij ook als we niet bang waren gesnapt te worden.

Rijk worden van Snapchat

Echter; Quiamco ging wat verder, want ze startte met het plaatsen van selfies waar ze dan zelf beroemdheden naast tekende. Iets dat niet alleen opviel bij het grote publiek, maar ook bij de beroemdheden zelf. Toen Kevin Jonas haar doodle re-gramde, ging Quiamco viral. Uiteindelijk heeft ze haar baan opgezegd om full-time te Snapchatten, waarbij ze ook doodles maakt die zijn gesponsord door bedrijven. Niet gewoon voor de Italiaan op de hoek: Disney, OPI, Samsung en MTV hebben haar al ingeschakeld. Ze doet een stuk of drie gesponsorde snaps per maand en ze verdient daarmee zo’n 500.000 dollar per jaar (!).

Voordat je denkt, geef mij ook zo’n baan: het is geen taak waar ze vijf minuten per dag mee bezig is om vervolgens de rest van de dag in haar geldpakhuis te zwemmen. Sommige snaps hebben zoveel detail dat ze er uren of dagen mee bezig is. Bovendien vindt ze het belangrijk om interactie te hebben met haar volgers en is ze erg begaan met goede doelen. Wat leuk is aan haar is dat ze alsnog dingen blijft posten die ze zelf doet, zodat het account niet alleen maar een uithangbord is. Ze heeft zelfs een bedrijfje gestart, The 11th Second, waar ze andere social media-artiesten interviewt. Goed bezig Quiamco, moge de wereld nog lang van je tien seconden durende kunst genieten!

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.