Tiktok flatlay

Vier TikTok’ers over waarom zij op TikTok zitten

Je kunt natuurlijk wel de app downloaden en doelloos scrollen door al die video’s, maar er zijn ook een heleboel mensen die daadwerkelijke video’s maken op TikTok. De druk is hoog: het moet grappig zijn, goed, talentvol en het moet mensen bijblijven. Dit is de reden waarom sommige bekende TikTok’ers op het platform zitten.

Tegen HLN heeft Celine Dept bijvoorbeeld gezegd dat ze zich op TikTok vooral richt op kinderen van 6 tot 18 jaar. De reden voor haar om TikTok-video’s te gaan maken is om haar fans hun problemen te laten vergeten en te laten lachen. Al is ze er vooral mee in aanraking gekomen door haar vriend Michel Callebaut, die al drie jaar YouTube-video’s maakte. Samen willen ze kinderen zien dat je vooral jezelf moet zijn in een wereld waarin er veel druk wordt gelegd op aanwezigheid op social media.

Sophie van Wijland startte met TikTok om een heel andere reden. Zo zegt ze tegen ZeroTenShop dat ze er eigenlijk mee startte als grap. Ze vond zichzelf niet passen in de jonge doelgroep, maar omdat er tijdens de quarantaine niet veel te doen was begonnen haar vrienden er ook actiever op te worden. Uiteindelijk is ze vooral geïnspireerd geraakt om door te gaan door de grote kijkersaantallen. Eerst wilde ze ook per se een bepaald aantal volgers halen, maar nu wil ze mensen vooral vermaken.

MobileMobile

Jesse van Wieren is begonnen met TikTok voor zijn eigen vermaak. Hij vindt het bijvoorbeeld heel erg leuk om zijn filmpjes terug te kijken en met vrienden erom te lachen, zeker als het video’s zijn die hij met vrienden heeft gemaakt. Daarnaast helpt het natuurlijk dat er een financiële vergoeding aan kleeft omdat hij nu veel volgers heeft. Hij zit zelfs in een TikTokkers-netwerk, zo zegt hij tegen Omrop Fryslan.

Rik den Hartog heeft ook ongeveer eenzelfde verhaal als Celine, Sophie en Jesse. In De Gelderlander zegt hij dat hij eigenlijk gewoon voor de lol filmpjes maakte, maar dat hij na een paar dagen al duizend volgers had. Het werden er meer en meer, waardoor hij merkte dat hij op de goede weg zat en door moest gaan. Het is een droom van Rik om influencer te worden. Eerst leek het hem niet realistisch door alle concurrentie, maar door TikTok heeft hij die ingang toch gevonden.

Eigenlijk wel een mooie boodschap van deze bekende TikTok’ers. Wees jezelf, doe wat je leuk vindt en je trekt er dan vanzelf misschien wel een groot aantal mensen mee aan. Natuurlijk heb je wel wat meer nodig: lef, doorzettingsvermogen en creativiteit, plus goede gadgets en technologische kennis om er ook echt een professioneel uitziend geheel van te maken. Toch kom je met de app op een smartphone al heel ver. Wij proberen op TechGirl-TikTok in ieder geval dichtbij onszelf te blijven, want dat kost niet alleen het minste moeite: het is ook het allerleukst.

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.

Ook interessant
3D-Bioscoop
Een 3D-bioscoop zonder brillen: het bestaat

Cookies op TechGirl.nl

Mogen wij cookies plaatsen? Zo nee - verander dan je cookie settings.

Privacy beleid | Sluiten