Top 6 productiviteitstools voor freelancers

Werken als zzp’er (zelfstandige zonder personeel) of freelancer is voor velen, net als voor mij, de ideale manier van werken. Onafhankelijk zijn wordt gezien als bevrijdend, krachtig en zelfs glamoureus, maar de realiteit is veel complexer. Eigen baas zijn, de dag vrij kunnen indelen zoals je wilt en niet gedwongen worden om een ​​vast werkschema te hebben klink erg goed. Echter, als je niet georganiseerd en gedisciplineerd bent, kan het veel problemen opleveren. Je moet op tijd het werk klaar hebben, want tijd is geld. Het is moeilijk om elke dag productief te zijn en altijd de afleidingen die we allemaal al hebben, zoals sociale media, familie, enz. te vermijden. De juiste tools kunnen helpen je productiviteit te verhogen. Technologie biedt je een breed scala aan apps en online tools waarmee je je freelance werk kunt beheren:

Toggl

Toggl is een van de meest populaire online tijdregistratietools en productiviteitstoepassingen. Een goede strategie voor tijdbeheer verhoogt je productiviteit en met deze software kunnen gebruikers hun productiviteit meten en beoordelen terwijl ze aan verschillende projecten werken. Toggl biedt eenvoudige, kleurrijke rapporten in verschillende formaten, zoals samenvattingen. Je kunt je rapporten onder andere filteren op project, klant, tag of beschrijving. Toggl Track is een van mijn favoriete tools om de uren bij te houden die ik aan een project of klant besteed.

Er is een gratis proefperiode van 30 dagen en daarna kunt je Toggl gratis blijven gebruiken met beperkte functies. Ook kun je kiezen voor het afsluiten van een abonnement. Hierin heb je drie mogelijkheden: starter ($ 9 per gebruiker/maand), premium ($ 18 per gebruiker/maand) of enterprise ( aangepaste prijzen).

Todoist

Todoist is een eenvoudige app voor taakbeheer waarin je taken kunt opnemen en groeperen op basis van projecten. Als je het leuk vindt om lijsten te maken voor al je taken, dan is Todoist een musthave voor jou. Beschouw dit als een verbeterde versie van de traditionele takenlijst. Naast het opnemen en organiseren van je eigen taken, kunt je de app gebruiken om samen te werken met andere mensen door taken te delen en toe te wijzen.

Terugkerende taken, delegatie, opmerkingen, agenda-integratie en subtaken zijn enkele van de meest opvallende kenmerken van Todoist.

De basisversie van de app is gratis te gebruiken (beperkt aantal projecten). Er zijn 2 premium versies. Pro voor ervaren gebruikers à €4 per maand (jaarlijks gefactureerd) of €5 per maand (maandelijks gefactureerd) en Business voor teams €6 per gebruiker per maand (jaarlijks gefactureerd) of €8 per gebruiker per maand (maandelijks gefactureerd).

Asana

Het is een cloud-gebaseerde werkbeheertool. Asana is een tool om werkprocessen en samenwerking efficiënter te maken. Asana bestaat al sinds 2008, waardoor het een veteraan is in de samenwerkingsarena. Bedrijven als Intel, Uber, Pinterest en TED gebruiken het allemaal en is hun belangrijkste communicatiemethode.
Het is ontworpen als een gemakkelijke manier voor bedrijven om het werk van werknemers te volgen en de productiviteit te verhogen. Met behulp van het platform kunt je takenlijsten maken voor lopende projecten, herinneringen instellen voor aankomende deadlines en verzoeken naar collega’s of klanten sturen. Teamleden kunnen ook opmerkingen toevoegen aan berichten in de app.

Calendly

Het plannen van vergaderingen kan verrassend tijdrovend zijn. Calendly wordt steeds populairder, omdat velen zich realiseren hoeveel tijd ze besteden aan communicatie rond vergadertijden. Calendly synchroniseert met je agenda’s en laat je vergaderingen boeken via een link. Het is echt gemakkelijk in te stellen. Je begint met het instellen van je voorkeuren en deelt vervolgens een link met iedereen die een vergadering met je wil opzetten. Calendly doet de rest en voegt de meeting automatisch toe aan je agenda, zodat je er geen omkijken meer naar hebt. Je kunt upgraden naar een betaalde versie (abonnement) en dan kunt je Calendly integreren met betalingsproviders als Stripe en PayPal. Dit kan handig zijn als tijdens het boeken van een vergadering een betaling vereist is, zoals bijvoorbeeld bij een consultatie het geval kan zijn.

Last Pass

Hoeveel tijd verspil je elke dag door handmatig in te loggen op verschillende accounts? Last Pass is een app voor wachtwoordbeheer waarmee je al je digitale wachtwoorden op één plek kunt opslaan. Hierdoor wordt het eenvoudiger om in te loggen op al jouw verschillende accounts en houd je tegelijkertijd jouw digitale informatie veilig. Last Pass heeft een browserextensie om alles op je computer te beveiligen en en om makkelijk in te loggen. Last Pass heeft ook een app.

Slack

Slack is een berichtenprogramma dat speciaal is ontworpen voor je werkplek. Voor efficiënte en snelle communicatie met je team en/of klanten zal Slack voldoen aan je verwachtingen als platform voor freelancers. Slack biedt elk bedrijf zijn eigen werkruimte waar de beheerder verschillende kanalen kan creëren die werken als chatrooms. Je kunt makkelijk schakelen tussen werkruimten zonder in en uit te loggen. Het integreert ook goed met apps van derden als Google Drive, Google Calendar, Trello en Asana.

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.