TechGirl - Arlo Pro 3

Review: je huis beveiligen met Arlo Pro 3 slimme camera’s

Wij TechGirls houden van slimme apparaten. En nog meer van slimme apparaten die je huis veiliger of leefbaarder maken. Vinden we leuk! TechGirl Nadi mocht de Arlo Pro 3 beveiligingscamera’s testen. In het kort: de Arlo Pro 3 bestaat uit twee draadloze camera’s met geïntegreerd lampje, 2-way audio en night vision in kleur. Ze zijn bestand tegen hitte, kou, regen en zon en kunnen dus ook buiten hangen. Via een app bestuur je ‘m, maar da’s nog niet alles. Meer weten? Lees dan gauw verder!

What’s in the box

In de doos van de Arlo Pro 3 beveilingscamera’s vind je twee Arlo Pro 3 camera’s, twee heroplaadbare batterijen, een adapter, een magnetische oplaadkabel, twee bevestigingssetjes, een smarthub, een ethernetkabel, een Arlo beveilingssticker en een quick start guide.

De installatie

De installatie van de Arlo Pro 3 is heel makkelijk. In de doos vind je alles wat je nodig hebt. Puntje van aandacht these days is ’t aantal hubs op onze router thuis. Die zit al vol, maarrr gelukkig hadden we nog een extender over waar de ethernet kabel in kon. In slechts drie stappen heb je alles op de plek en geïnstalleerd. Sterker nog: als je eenmaal de hub op stroom en internet hebt aangesloten, hoef je alleen maar de twee bijgeleverde batterijen in de camera’s te doen en de Arlo app te downloaden. Deze app loodst je er verder doorheen. Waar je de camera’s neer kunt zetten, wat ze wel en niet kunnen detecteren etc. Het was hier binnen tien minuutjes opgezet.

Mens, voertuig of dier?

Handig! De Arlo Pro 3 camera’s detecteren en herkennen mensen, voertuigen en dieren. En nieuw in deze reeks: pakketten. Voor als je de postbode vaak aan de deur hebt staan ;-). Dan krijg je een berichtje dat er een pakketje voor je deur ligt. Of op de plek waar jij met de postbode hebt afgesproken. En voor de echte tech-savvy slimmerds: maak een flow die automatisch een kastje opent voor de pakketjes.

Praten via de camera

Wil je iemand de gek aansteken? Die inbreker wegjagen? Of tegen de postbezorger praten? Het kan met de 2-way audio. Daar is trouwens geen lekker Nederlands woord voor, dus ik houd ’t even bij de Engels term. Je kan dus niet alleen de persoon voor de camera zien, maar ook met diegene communiceren. En omdat deze camera’s zeer geschikt zijn voor buiten, zit er een goede ruisonderdrukking in die ook achtergrondgeluiden vermindert.

Alles in kleur te zien, ook in het donker

He, weer zo’n term die in het Nederlands niet zo lekker bekt (nachtvisie). Night vision klinkt veel cooler. En dat ’t ingebouwd zit, is ideaal. Daarmee zie je ook in het donker wat er zich afspeelt. Normaliter is night vision alleen in groenachtig zwart wit te zien, maar bij de Arlo Pro 3 kun je de beelden dus ook in kleur zien.

In de spotlights 💡

Dit is de eerste camera die ik ken waarbij een lampje zit ingebouwd. Ik vroeg me eerst af wat daar het nut van was. Er zit immers ook nightvision op en dus kun je ook in ’t donker goed meekijken op de camera. Toch is ’t een hele fijne feature. Je kan het lampje namelijk ook activeren op beweging (net als een reguliere lamp met bewegingssensor). Dat is al heel handig bij de voordeur of achterdeur, als je – met name in deze winterse donkere dagen – laat thuiskomt. En als er al iemand in wil breken, dan schrikt een lampje in de eerste instantie ook af. Het lampje is in felheid te reguleren.

Tatuuuuuu 🚨

Er zit zelfs een ingebouwde sirene op. Die kan je handmatig aanzetten via de app (vanaf waar je ook bent), maar je kan natuurlijk ook instellen dat de sirene af gaat op een vooringestelde trigger.

En verder…

De beelden zijn trouwens te zien met een 160° kijkhoek. Zo zie je net wat meer. En een fijn puntje: de camera’s zijn dus draadloos, maar zonder batterijen. Je laadt de ingebouwde batterij op via een magnetische oplaadkabel. Zo blijft ‘ie goed opladen op de plek. Nadeel van de camera is dat je een betaalfunctie nodig hebt om alles te laten werken. Je krijgt er wel een proefabo bij van drie maanden. Verder kun je de camera’s laten werken via Google Home en via Amazon Alexa, maar helaas werkt-ie (nog) niet met Apple Homekit. Je kan ‘m wel gebruiken op je Apple Watch.

🛡️ Arlo heeft een uitgebreid assortiment, en dit is qua IP beveilingscamera’s de derde in de reeks.

TechGirl - Arlo Pro 3
Arlo Pro 3