CEO Pete Lau van OnePlus heeft in New York met zijn team de nieuwe OnePlus 6T aangekondigd. Het is een verbeterde versie van de OnePlus 6 die eerder dit jaar verscheen: met vingerafdrukscanner in het scherm, een kleinere notch en betere portretfoto’s.

We waren er helaas niet bij in New York, maar wel in het ultramooie Art’Otel in Amsterdam, dat voor de gelegenheid rood kleurde. Het zag er allemaal erg mooi uit: kunst van de London Police aan de muur, een enorm glimmend Iron Man-hoofd in de hoek en natuurlijk een enorm scherm in het midden van de ruimte, zodat we live konden meekijken wat er op dat podium in New York gebeurde.

De community

Na eerst een introductie waarin onder andere werd genoemd dat OnePlus in India marktleider in het hogere smartphonesegment is, dat het bedrijf pas vijf jaar geleden is gestart en dat het een bedrijf is dat erg naar haar community probeert te luisteren om verbeteringen door te voeren, was eindelijk dat moment daar: de onthulling van het nieuwe vlaggenschip van OnePlus, de OnePlus 6T.

Het is grappig om te zien hoe OnePlus dingen echt anders aanpakt dan de concurrentie. Waar de een altijd alleen maar vergelijkingen maakt met iPhones, de ander juist met allemaal hippe kleuren komt en bijvoorbeeld het apparaat ook echt uit een binnenzak haalt, was daar niets van bij OnePlus. Het bedrijf heeft een telefoon gemaakt in mat en in glanzend zwart en daar moet je het mee doen.

Een tegelijk

Dat is ook niet vreemd, want OnePlus staat daar juist heel erg voor: ze maakt geen drie verschillende telefoons tegelijk, ze gaan niet ineens over naar goedkopere smartphones voor de derde wereld: ze heeft één type smartphone en dat verbetert ze waar zij denkt dat dat kan. Het is niet voor niets dat het merk erg leunt op de community: ze probeert telefoons te maken die geliefd zijn en die vooral door mond-tot-mond-reclame dan populair worden. Tot nu toe werkt dat goed: er is een stijgende lijn te zien in verkopen per OnePlus-toestel.

Terug naar de presentatie. We kregen het apparaat te zien op het scherm en in een rap tempo ging men door de mogelijkheden van het apparaat, zonder daarbij constant linkjes te leggen met de concurrentie. Wel met de OnePlus 6, omdat het duidelijk wilde laten zien wat deze telefoon als meerwaarde heeft. Dat zijn eigenlijk zes dingen: een boost modus voor bij gaming, een kleinere notch met een mooi druppelvormig deel voor de selfiecam, een betere batterij, een betere manier van aansturen door Oxygen (een soort laag om Android Pie), een vingerafdrukscanner in het scherm en Studio Lighting om je portretfoto’s van meer diepte te voorzien.

Never settle, echt?

Het is wel opmerkelijk dat OnePlus adverteert met ‘Never Settle’, want je moet wel op in ieder geval een ding inleveren met OnePlus 6T. De grootste is de verwijdering van de 3,5mm-aansluiting, waardoor je een extra draadje nodig hebt om muziek te luisteren met oordopjes (en waardoor je niet tegelijk kan opladen en kan luisteren, tenzij je dus Bluetooth wireless oortjes gebruikt). Dat is wel jammer, want die ‘staartjes’ van telefoons zijn alleen maar een extra onderdeel dat kan kwijtraken.

Nou ja, dit was de aankondiging, we moeten er bij TechGirl nog mee aan de slag voor de review. Dan kunnen we je pas echt vertellen waar het toestel op moet inleveren, en waar hij inderdaad met recht ‘Never Settle’d’. Wordt vervolgd!

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.