klantenpas app

Klantenpas app: handig, of toch liever niet?

Had jij vroeger ook een speciale portemonnee in je tas voor alle pasjes? Ik wel. Inmiddels loopt mijn smartphone nu echter over van de vele klantenpas apps. Is dit handig, of juist irritant?

Even downloaden

Onlangs stond ik bij de Hema. En wat blijkt? Ze doen ook mee aan de hele klantenpasjes-rage. Mocht je geen smartphone hebben, dan mag je voor 50 cent een fysieke pas kopen. Heb je wel een smartphone, dan hoef je enkel de app te downloaden en een vrij lang registratieproces te doorlopen. Althans, dat vonden de wachtende klanten achter mij terwijl ik de app ter plekke aan het downloaden was om mijn punten te verzamelen. Ditzelfde debacle had ik ook al bij de H&M eerder die dag nadat ik aan de kassa ontdekte dat mijn “oude” klantenpas app niet meer goed was en een nieuwe gedownload moest worden.

Punten sparen via de app

Inmiddels spaar ik bijna overal punten via verschillende apps. Ik spaar bijvoorbeeld bij de Emté, ik spaar ze van de chocomel, en nu dus ook bij de Hema. Het klinkt super handig en ik hoef nu ook mijn pasjes niet meer in mijn tas te doen, maar mijn smartphone loopt hierdoor wel vol met verschillende klantenpas apps en puntensystemen. Sja, je moet er wat voor over hebben om een beetje korting te sparen toch?

Klantenpas app klantvriendelijk?

Hoe klantvriendelijk is zo’n klantenpas app nou echt? Als klant moet je dus een smartphone hebben. Je geeft toestemming aan de app voor verschillende privé zaken zoals een koppeling met je camera. De app verzamelt zo allemaal gegevens om doelgerichte reclame naar je te kunnen sturen. Dit uiteraard allemaal om je te “helpen” bij het kopen van artikelen die bij jouw levensstijl past. Dan nog het inloggen, verzamelen en inleveren van de punten op zichzelf: de kassajuffrouw heeft er ook niet altijd evenveel zin in, want zucht, de scanner werkt niet goed mee. De mensen achter je staan inmiddels ook al te zuchten want waarom ben je met je telefoon bezig? En die van de H&M moest onlangs in een keer vervangen worden, waarom?

Weg met de klantenpas app?!

Hoewel ik de apps wel op mijn smartphone heb geïnstalleerd en ze ook wel gebruik, baal ik ergens wel van de slechte gebruiksvriendelijkheid van de apps. En ook: waarom moet ik zoveel informatie weggeven?! En waarom moet ik punten sparen voor een beetje korting? Kunnen we die niet gewoon iedereen gunnen? Dat zou een hoop gehannes aan de kassa schelen en dan voelt iedereen zich een gewaardeerde klant.

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.

Ook interessant
Pink perfection: acht verschillende soorten telefoonhoesjes

Cookies op TechGirl.nl

Mogen wij cookies plaatsen? Zo nee - verander dan je cookie settings.

Privacy beleid | Sluiten