Vanaf mijn appartement op 18 hoog kijk ik uit op een drukke autoweg waar al talloze file-slachtoffers zijn gevallen. Het absolute dieptepunt voor de automobilist moet afgelopen 7 december zijn geweest, tijdens de drukste avondspits van het jaar. Landelijk meer dan 500 kilometer file… met lede ogen keek ik de oneindige koplampen-regen aan, wat wel voor een mooi beeld zorgde. Heb me nog nooit zo blij en schuldig tegelijkertijd gevoeld om autoloos door het leven te gaan. Tot de ketting weer van mijn fiets vloog *****#***^** alle grutjes nog aan toe.

Rijbewijs B en vliegbrevet a.u.b.

Hoe lekker zou het zijn als je daar overheen kan vliegen? Het bedrijf Pal-V uit Raamsdonkveer wil de vliegende auto in 2019 op de markt brengen. Je hebt er wel een landingsgebied van 90 tot 200 meter voor nodig. Voor de tweepersoons driewieler moet je een rijbewijs en vliegbrevet hebben. Verder moet je echt de staatsloterij hebben gewonnen, want het ding kost gaat ongeveer 500.000 euro kosten. Maar dan breng je wel een science fiction-droom tot werkelijkheid! In de lucht mag je de maximum snelheid vliegen van 180 km per uur. Heel milieuvriendelijk is het helaas niet, omdat het rijdt/vliegt op Euro 95.

Luchttaxi

In Duitsland is het bedrijf Lilium druk bezig een milieuvriendelijke, elektrische variant van de vliegende auto te ontwikkelen. Deze kan 300 kilometer per uur. De makers zijn ambitieus en willen een transportprobleem oplossen door het voertuig als luchttaxi te gebruiken. De Britse krant The Guardian zet daar terecht de kanttekening bij dat het bouwen van kleine landingsbanen op grote kantoorgebouwen een duur en niet haalbaar grapje zal zijn. The Guardian twijfelt ook aan de rijdbaarheid van de Lilium.

Het blijft voorlopig al dromend je hoop vestigen op de Flitsmeister App, of duimen dat de NS en Prorail een vertragingsloze dag hebben.

Gerelateerde berichten

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.