“Je merkt dat de ‘weggooimaatschappij’ minder wordt”

Een keycard om je auto mee te starten; uit ervaring weet ik dat het prima werkt. Tot zo’n keycard kapot gaat natuurlijk. “Je kunt ermee naar de garage gaan, maar daar moet je meteen een nieuwe kopen”, vertelt Louise Post, eigenaar van de Reparatiewinkel. “Mijn vader repareerde er ooit één van mijn oom en vanaf dat moment zijn er steeds meer binnengekomen. Die kunnen mensen bij Brezan inleveren en dan komen ze bij ons terecht. Soms komen mensen zelfs uit België naar ons toe!”

De Reparatiewinkel repareert niet alleen autosleutels voor aantrekkelijk tarief: zoals de naam al doet vermoeden, is het bedrijf van vele markten thuis. Louise: “Bij Reparatiewinkel repareren wij alle merken smartphone, tablet, laptop, koffiemachine, televisie, audio, autosleutel, mainboard en nog veel meer! We onderscheiden ons in de veelzijdigheid van reparaties en leveren een service die webwinkels niet of moeilijk kunnen leveren. Onze slogan is: ‘Repareren is duurzaam’. Hiermee proberen wij de consument bewust te maken dat een apparaat nog prima een aantal jaar mee kan. Je merkt dat de ‘weggooimaatschappij’ op deze manier minder wordt.”

De klant wordt echt bij het proces betrokken: “In de winkel staat een soort ‘podium’ dat onze werkplaats is. Hier gebeurt het. Leuk om te zien voor klanten wat er gebeurt en het dient tevens als natuurlijke barrière, zodat ze er niet gelijk bovenop staan”, aldus Louise. Slim over nagedacht dus!

“Recent ben ik afgestudeerd aan de Hogeschool van Amsterdam waar ik Commerciële Economie voor Toekomstige Ondernemers (CETO) studeerde. De opleiding was een combinatie van werken en leren met als doel een eigen onderneming te beginnen. Ik heb mijn eerste werkperiode bij mijn vader gedaan waar ik een business plan heb geschreven; dat is Reparatiewinkel Ede Centrum geworden (2014). Wij hebben er toen ook voor gekozen om dichter bij de consument te zitten; in de winkelstraat. Wegens succes hebben we in 2015 onze derde vestiging geopend in Wageningen.”

Per 21 november verhuist de hoofdvestiging naar het filiaal in Ede Centrum trouwens. Hun huidige winkel wordt vergroot van 80m2 naar 300m2. “Hier maken wij een combinatie van een open werkplaats en een PartsNL winkel aan de voorkant”, zo zegt Louise. “PartsNL is een huishoudelijk onderdelenwinkel van stofzuigerzakken, witgoed onderdelen, inktpatronen, sleutelbar en nog veel meer. Deze formule sluit mooi aan bij de Reparatiewinkel.”

Over het werk bij de Reparatiewinkel zegt ze: “Ik vind het leukste dat ik dit samen met mijn vader kan doen. Hij zei 4 of 5 jaar geleden: hier heb je wat telefoons, ga het maar doen. Het is ontspannend om te repareren en wat ik graag doe, is op zoek gaan naar andere kansen. Samenwerkingen zoeken. Samen sta je sterker. We zijn nu bezig met PartsNL. Ze verkopen er onderdelen, maar ze kunnen niet allemaal zelf repareren. Nu leveren ze onze reparatieservices.”

Genoeg uitdagingen voor Louise en de Reparatiewinkel dus. Eén ding is inmiddels wel duidelijk: Louise is ambitieus en een perfect voorbeeld van een echte TechGirl!

Dit interview verscheen in de terugkerende reeks van ‘TechGirl van de Maand’ (powered by Uneto-Vni). Uneto-Vni onderstreept het belang van vrouwen in de technische sector, vandaar dat wij de komende weken vier van hun leden hier in het zonnetje zetten. Vind jij dat Louise dé TechGirl van november 2016 moet worden? Stem vanaf 28 november op haar! Ze maakt dan kans op een prijzenpakket met allerlei toffe gadgets. Give her all your support!

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.