instagram archiveren

Hoe adverteer je op Instagram?

Het is voor niemand een geheim dat jonge mensen maar ook veel volwassenen van deze tijd van Instagram houden en met circa 1,3 miljard actieve gebruikers behoort Instagram tot de top van social media platformen. Wegens deze populariteit is adverteren in deze social media zeker een effectieve manier om een breed publiek te bereiken. Maar hoe adverteer je op Instagram?

 Er zijn twee manieren om dit te doen: via de Instagram App zelf of met de Facebook  Ads Manager. In beide gevallen je moet een gekoppeld Facebook-account hebben.  Hiervoor heb je een bedrijfsprofiel nodig en een koppeling tussen je bedrijfsprofiel en Facebook.

Advertenties maken vanuit de App

Als je voor deze manier kiest, kun je berichten gebruiken die je al gepubliceerd hebt.  Het is raadzaam om te profiteren van degenen die meer interacties hebben veroorzaakt om je publiek te laten groeien dus check welke posts al populair zijn.

Om je advertenties te maken je hoeft alleen maar deze eenvoudige stappen te volgen:

  1. Open de app en voer je profiel in.
  2. Open het bericht dat je wilt promoten.
  3. Druk hieronder op de knop ‘Bericht promoten’.
  4. Begin met het aanpassen van je advertentie
    1. Selecteer eerst de bestemming, waar je wilt dat de advertentie mensen naartoe leidt. Dit kan naar je profiel zijn, een direct bericht sturen of naar je website of webshop .
    2. Bepaal vervolgens aan welk publiek het wordt getoond. Je kunt de app automatisch een doelgroep laten selecteren op basis van informatie van vergelijkbare accounts en mensen die je volgt. Je kunt het ook aanpassen met demografische gegevens zoals locatie, leeftijd, geslacht enz.
    3. Geef tot slot aan hoeveel geld je wilt uitgeven en hoe lang het in omloop zal zijn . Natuurlijk hoe meer tijd en geld je selecteert, hoe meer mensen het zal bereiken. Instagram schat in hoe groot het bereik is dat jouw advertentie zal genereren.
  5. Controleer goed of alle informatie die je hebt ingevoerd correct is en klik op promotie maken. Je advertentie wordt beoordeeld en wordt weergegeven zodra deze goedgekeurd is.

Advertenties maken vanuit Facebook Advertentiebeheer

Je kunt je advertenties op Instagram ook door Facebook Ads Manager organiseren en dat kan dan gewoon via je computer. Het is een goede manier als je meer mogelijkheden wilt hebben. In dit geval kunt je een heel nieuwe advertentie maken met specifieke foto’s of video’s voor de promotie.

  1. Ga naar advertentiebeheer en selecteer ‘maken’. 
  2. Kies je doel. Let op dat dit je Instagram als locatie ondersteunt.
  3. Vul je campagnegegevens in. Zoals of je profiel openbaar is en informatie over de plaatsing. Kies vervolgens of je wilt dat je advertentie alleen op Instagram wordt weergegeven of ga voor of ‘automatische plaatsingen’. Dan breidt het aantal plaatsingen zich uit met Facebook, Messenger en Instagram. Kies tenslotte je budget en datum: net als wanneer je het vanuit de app doet. Je voert het te investeren bedrag en de tijdsduur van de advertentie in.
  4. Maak je advertentie aan. De beheerder presenteert verschillende secties om de promoties aan te passen: identiteit, advertentie-indeling, multimedia-inhoud, tekst en links, talen enz.
  5. Bevestig en je krijgt een voorbeeld van de advertentie te zien. Zodra je hebt gecontroleerd of alle gegevens correct zijn, is je advertentie klaar voor beoordeling. Na goedkeuring begint het te circuleren.

Waarom Instagram ads?

  • Instagram wordt steeds meer geliefd bij gebruikers en trekt nog steeds nieuwe gebruikers aan.
  • Het is relatief goedkoop. Je hebt geen groot budget nodig om aan de slag te gaan. De kosten van adverteren op Instagram kunnen van campagne tot campagne fluctueren. Het varieert van € 0,72 tot € 1,18 kosten per klik (CPC).
  • Instagram is een visueel platform, dus gebruikers voelen zich veel meer aangetrokken tot visuele content, ideaal om je producten of services te promoten.
  • Het is meer doelgericht, je kunt makkelijk een nauwkeurige doelgroep kiezen. Door het gebruik van hashtags in je advertenties trek je meer bezoekers aan.

We zijn benieuwd naar jouw ervaring met adverteren op Instagram. Deel het met ons in de comments.

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.