persoonlijke advertenties

Facebook gaat iets doen aan filmspoilers

Weet je nog toen Avengers: Infinity War net twee dagen in de bioscoop draaide en je al memes voorbij zag komen met: “Heeft … je omgebracht?” Het is een van de grootste spoilers van het jaar en hoewel iedereen een eigen idee heeft van wanneer zo’n spoilerdatum verloopt, is het sowieso in de eerste week officieel niet cool om iets weg te geven van het verhaal. Facebook merkt dat mensen aarzelen hun wall te bekijken om die reden en schiet te hulp met Keyword Snooze.

Formule 1 gespoiled!

Wil jij net lekker de Formule 1-wedstrijd terugkijken op zondagavond, zie je op Facebook iemand het nieuwsbericht delen dat Verstappen eerste is geworden. Drommels! Facebook past daarom Keyword Snooze toe op je News Feed. Hiermee stel je zelf een woord of zin in die de komende 30 dagen dan niet wordt getoond op het social medium.

Deze nieuwe optie is nog niet live, maar zodra het zover is dan kun je hem vinden onder het drop down menu aan de rechterkant en dan ‘Snooze Keywords”. Je kunt zelf woorden instellen waarover jij niets wenst te lezen op Facebook die maand. Of het nu gaat om de Telegraaf die een artikel deelt of je vader die tegen je tante iets roept in een reactie: die woorden, zoals jij dat hebt aangegeven, worden niet getoond.

Triggers

De komende weken wordt de nieuwe mogelijkheid uitgerold en ik denk dat het een goede zaak is. Niet alleen voor luttele dingen als spoilers van series of films, maar ook als je bijvoorbeeld een eetstoornis hebt en bepaalde triggerwoorden kent. Het enige wat ik me afvraag, is hoe dat werkt met afbeeldingen, want de meeste spoilers over bijvoorbeeld de laatste Avengers-film kwamen naar me toe in meme-vorm. Ik houd het in de gaten!

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.