store

Een pop-up shop openen als ondersteuning van je webshop

Heb je momenteel een eigen webwinkel? Het kan interessant zijn om deze tijdelijk te combineren met een pop-up store in een grote stad. Deze biedt je de mogelijkheid het gesprek aan te gaan met klanten. Waarom bezoeken ze juist jouw webshop of fysieke vestiging? Naar welke producten zijn je potentiële klanten op zoek? Je komt erachter door middel van een pop-up shop!

Normaal gesproken is waarschijnlijk het afrekenen het enige contact dat je met je online klanten hebt. En zelfs dat gaat meestal automatisch. Een pop-up shop (of pop-up store) biedt je juist de mogelijkheid om klanten persoonlijk te adviseren. Iets wat een positief effect kan hebben op de reputatie van je bedrijf. Wanneer een klant goed geadviseerd wordt, zal diegene je webshop sneller nog eens bezoeken als je tijdelijke winkel weer gesloten is. Vooral ook omdat de klant een beeld bij je heeft.

Een ander groot voordeel van een pop-up shop ten opzichte van een klassiek winkelpand, is de mogelijkheid om het huurcontract voor korte tijd af te sluiten. Bij een klassiek winkelpand wordt het contract vaak al snel voor minimaal drie of vijf jaar afgesloten.

Wat is de geschikte locatie voor een pop-up store naast je webshop?

Het is afhankelijk van het doel waarmee je een pop-up store opent, welke locatie hier het meest geschikt voor is. Kies je voor een tijdelijke winkel om bestaande klanten een persoonlijke service te kunnen bieden, dan is een locatie aan de rand van het centrum een goede optie. Panden op deze locaties zijn vaak goedkoper dan in het centrum zelf. Zo kost het opstarten van een pop-up shop je niet onnodig veel geld.

Wil je een pop-up shop openen om je naamsbekendheid te verbeteren, dan is het centrum de meest geschikte locatie voor een tijdelijke winkel. Datzelfde geldt voor een pop-up shop waarmee je een hype wilt creëren. Een hype ontstaat op het moment dat je de enige aanbieder van een product bent, als je een product tegen een zeer lage prijs aanbiedt, enzovoorts.  

Klanten doorverwijzen naar je webwinkel

Wanneer je de pop-up store gebruikt ter ondersteuning van een bestaande webshop, wil je klanten in deze tijdelijke winkel natuurlijk doorverwijzen naar je webshop. Zo voorkom je dat een klant na het sluiten van je pop-up store afhaakt. Er zijn verschillende manieren waarop je dit zou kunnen doen.

Denk bijvoorbeeld aan het gebruik van een QR-code maker. Met deze online tool creëer je een QR-code, die bezoekers van je pop-up store met hun telefoon kunnen scannen. Vervolgens kun je ze via QR-code de mogelijkheid bieden om zich aan te melden voor je nieuwsbrief, een kortingscode te ontvangen in ruil voor hun e-mailadres, enzovoorts.

Door contactgegevens te verzamelen, kun je klanten op een later moment nog eens herinneren aan hun fijne bezoek aan je pop-up shop. Verwijs bij deze herinnering dan natuurlijk naar aantrekkelijke acties in je webshop of shopping app, om zo je omzet te verhogen.

Additionele service naast je webshop 

Ook kun je de QR-code bij de verschillende producten in je pop-up shop zetten. Op het moment dat een klant de code scant, wordt deze doorgeschakeld naar de productpagina in je webshop. Hier kan diegene het product bestellen en thuis laten bezorgen, of bijvoorbeeld een filmpje bekijken voor meer informatie over het specifieke product. Op deze manier vullen de pop-up store en je webwinkel elkaar aan. 

Dit artikel kwam tot stand in samenwerking met Shopify.

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.

Ook interessant
Supermarkt Plus komt met AR Emoji’s actie

Cookies op TechGirl.nl

Mogen wij cookies plaatsen? Zo nee - verander dan je cookie settings.

Privacy beleid | Sluiten