Renault megane e-tech electric

5x Waarom de Renault Megane E-Tech Electric een toffe auto is

Over elektrische auto’s is al flink wat gezegd en geschreven. In Nederland zijn ze al lang geen uitzondering meer in het straatbeeld. Maar… om er een verre reis mee te maken?! Dat is toch een ‘dingetje’. TechGirl ging de uitdaging graag aan en nam de Renault Megane E-Tech Electric mee op reis naar Berlijn. Maar waarom is de Renault Megane E-tech Electric nu zo een toffe auto? TechGirl Ilse schreef haar bevindingen op.

1. Actieradius tot 450 km

De route naar Berlijn is natuurlijk een flink stuk rijden. Gelukkig heeft de Renault Megane E-Tech Electric een actieradius van 450 km, waardoor je in theorie niet vaak hoeft te laden. Althans… als je eenmaal wat gewend bent aan de standaard routebegeleiding. We hadden ingesteld om met minimaal 20% batterij weer te willen bijladen, maar door het zuinige rijgedrag van Anke, bleken we nog ruim 35% over te hebben bij het laadstation… Nu reden wij natuurlijk voor het eerst in de auto en ben ik overtuigd dat als je ‘het beestje’ een beetje onder de knie hebt, je de auto verder durft leeg te rijden, waardoor je minder vaak hoeft te laden. Zo ging dat bij ons op de terugweg ook al een stuk beter 🙂

2. Mooi design met 20 inch velgen

Het design van de Renault Megane E-Tech Electric vind ik persoonlijk wel echt gaaf. De 20 inch velgen worden vaak bij elektrische auto’s achterwegen gelaten, maar dit geeft toch wel iets extra’s. Dankzij de hatchback vorm ziet de auto er sportief uit. Bovendien is dat niet het enige sportieve aan deze auto. Het stuur ziet er namelijk ook behoorlijk sportief uit doordat deze niet volledig rond is. En in het donker ‘verwelkomt’ de E-Tech je met voorlampen die oplichten in een speels patroon. Om blij van te worden!

3. Een enorm display infotainmentsysteem

Niet alleen aan de buitenkant ziet de Renault Megane E-Tech Electric er mooi uit, ook aan de binnenkant hebben ze hun best gedaan. Zo bestaat het dashboard uit een enorm infotainmentsysteem. Hierop kan je vrijwel alles van de auto instellen. Het is een Android auto waarvan het infotainmentsysteem in samenwerking met Google is ontworpen. Daarnaast heeft de auto ook voor de Apple fans Apple CarPlay. De icoontjes in het infotainmentsysteem zijn logisch, waardoor het makkelijk in gebruik is. Je scrollt makkelijk tussen songs, radiostations en ook de slimme rij-instellingen zijn hier te vinden.

MobileMobile

4. Navigatie via Google Maps

Natuurlijk zit in het infotainmentsysteem ook een navigatie. Bij de Renault Megane E-Tech Electric is de navigatie verzorgd door Google Maps, wat ik persoonlijk heel fijn vind werken. Het is lekker herkenbaar en duidelijk. Daarnaast zoekt de auto zelf een route waarbij je automatisch onderweg naar laadpalen wordt gestuurd op basis van je eigen rijgedrag. Over rijgedrag gesproken… In deze auto krijg je in plaats van een veterstrikdiploma iedere rit een rapport over je rijgedrag! Eindelijk makkelijk hoge cijfers scoren op je rapport, zonder veel moeite te doen 😛

5. Goed zitcomfort

Naast dat de binnenkant er mooi uitziet, hoef je ook zeker niet met tegenzin uren in deze auto te zitten. Voorin de auto is namelijk veel beenruimte. Daarnaast zitten de stoelen zeer fijn en past de Renault Megane E-tech Electric de zithouding van je stoel ook automatisch aan de bestuurder aan. Wat ik zelf vooral heel fijn vind, is de grote armsteun in het midden. Ook achterin is genoeg beenruimte met in het middenconsole een usb-c aansluiting en een airco. De kofferbak is niet per se diep, maar maakt dat in de hoogte wel weer goed. Niet een plek om lekker te gaan zitten natuurlijk, maar wel een belangrijk gegeven als je viervoeter daar moet zitten.

Meer weten?

Je leest er meer over op de website van Renault. (nonspon artikel trouwens!)

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.