JisonCase Apple

Review: Leren Apple Watch bandjes van JisonCase

Sinds november heb ik een Apple Watch en deze bevalt me echt mega goed. Eerder schreef ik hier ook al over de 5 leukste apps voor je Apple Watch. Toen ik hem kocht, mocht ik zelf het bandje kiezen dat er standaard bij zit. Mij leek een zwart, simpel sportbandje het handigst, omdat die altijd te matchen is en overal tegen kan. Maar nu een half jaar later ben ik er wel achter gekomen dat een sportbandje niet altijd zo elegant staat… Daarom greep ik direct de kans aan om deze leren bandjes van Jisoncase te reviewen.

Bijzonder bandje

Via de site van Jisoncase koos ik twee bandjes uit, een rode en een lichtbruine. Ik dacht dat het enige verschil tussen deze twee bandjes het soort leer was. Dus ik keek nogal raar op toen ik ze uitpakte…

Beide bandjes naast elkaar

Hoort hij om je nek? Om je arm? Is het een fabrieksfoutje? Ik snapte er helemaal niks van. Dus maar even op de site gekeken en daar zag ik dat ik het gewoon helemaal verkeerd gezien had. Er was meer verschil dan alleen de kleur, dit model hoort twee keer om je pols. Het was mij alleen niet helemaal duidelijk hoe dit dan bedoeld was, hieronder zie je de twee manieren hoe ik het geprobeerd heb.

Jisoncase premium fiber leather Apple Watch bandje

Op allebei de manieren zat hij gewoon niet lekker om mijn pols. Als ik bewoog, knelde het bandje m’n arm af. Ook zat de Apple Watch niet strak om m’n arm, waardoor hij de hele tijd vergrendeld raakte. Normaal gebeurt dit alleen als je hem af doet. Door de pasvorm en het vergrendelen heb ik het bandje daarom ook niet langer dan een dag gereviewed, toen was ik hem al zat.

Wel vind ik het een hele mooie kleur leer. Ik zou daarom wel een ander bandje in deze kleur kopen, maar dit model vind ik niks.

Normaal bandje van Jisoncase

Wat de bedoeling was van het andere bandje is een stuk duidelijker. Volgens de website is dit bandje van genuine leather (in plaats van premium fiber leather), maar eerlijk gezegd zie ik tussen de twee bandjes geen verschil qua leer.

De eerste dag dat ik hem om had, was het leer nog stug en zat het wat minder comfortabel. Maar zodra ik hem langer om had ging dit volledig weg en vormde hij zich om mijn arm. Dit bandje sluit goed aan en doet precies wat je van een bandje verwacht. Lekker zitten en niet verplaatsen dus. De bandjes schuif je makkelijk in je Apple Watch en door het knopje aan de onderkant ingedrukt te houden, komen ze weer los.

Jisoncase genuine leather Apple Watch bandje

Zou ik ze zelf kopen?

Het eerste bandje (de rode, dubbele) is te koop voor $23 en de tweede (de bruine, enkele) voor $17. Deze prijs vind ik heel erg mee vallen voor echt leren bandjes. Het tweede bandje zou ik dus ook sowieso kopen, want voor omgerekend 14,50 euro vind je haast nergens een echt leren Apple Watch bandje. Het eerste bandje vind ik niks. Misschien ligt het aan hoe ik hem om heb gedaan, maar ik zou hem in ieder geval niet aanraden.

Beide bandjes zijn zowel te koop op de site van Jisoncase zelf als op Amazon. Ik heb trouwens het 38 mm model getest, maar beide bandjes zijn er ook in een 42 mm uitvoering.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.