woordjacht
Woordjacht.

Review: Woordjacht

Woordfeud, Ruzzle, Wordboxer; de laatste jaren worden wij geteisterd door woordspelletjes op onze smartphones. Van al deze spellen is Woordjacht misschien wel mijn favoriet. Dit woordzoeker-achtige spelletje werkt uiterst verslavend en is ook nog een erg simpel en snel te spelen. Voor wie het nog niet kent: een korte introductie.

Het is niet heel erg moeilijk te begrijpen hoe dit spel in elkaar steekt. Door te sliden over het woordengrit moet je zo veel mogelijk woorden samenstellen. Afhankelijk van de speelmodus verdien je superveel (of super-weinig) punten. In totaal zijn er drie verschillende speelmodi, waarbij mijn persoonlijke favoriet de modus is waarbij je zoveel mogelijk woorden moet vinden, ongeacht de woordlengte.

Het leuke van dit spel is dat je het niet opneemt tegen een directe tegenstander, nee, je neemt het op tegen een paar honderd tegenstanders tegelijk! Hierdoor is het extra bijzonder als uitgerekend jij op de eerste plaats weet te eindigen (weinig kans wanneer ik in de buurt ben). Bij een gelijke stand eindigt degene met de hoogste ranking bovenaan. Niet opgeven loont dus.

Nadeel van de App is dat je niet met jouw prestaties kan pronken (lees: opscheppen) tegenover jouw vrienden die jij zojuist de pan in hebt gehakt. En andersom gezien, kunnen zij jou dus ook niet complimenteren met jouw glorieuze overwinning. Een ander nadeel is dat de App soms bij het opstarten vast kan lopen. Maar meestal is dit ietwat irritante probleem na een paar seconden alweer verdwenen.

Conclusie

Al met al een leuke App, helemaal geschikt om een paar saaie minuutjes mee te doden, mits je van woordspelletjes houdt natuurlijk. En ik houd daar wel van. Daarom krijgt Woordjacht krijgt een 8.

(Te downloaden voor Android en iOs toestellen)