Instagram-posts, die maken we allang niet echt meer toch? Instagram Stories, díe zijn van nu, die kunnen ook wat meer qua linkjes, stickers en namedropping. Dit zijn vijf manieren om je Instagram Stories nog beter en populairder te maken.
Namedropping
Het is sowieso goed om flink gebruik te maken van de ‘@’-mogelijkheid van Instagram, want hiermee kun je andere mensen of bedrijven bewust maken van je post en kunnen zij die ook delen. Zijn ze niet met een @ aan het bericht toegevoegd, dan kunnen ze je post niet delen op hun Story. Je kunt mensen ook na plaatsing nog toevoegen. Het is bijvoorbeeld slim om klanten even in het zonnetje te zetten die iets bij je hebben gekocht, of die een positieve review achterlaten.
Een poll
Je zal het van jezelf ook wel merken, zelfs van mensen of bedrijven die je niet eens echt heel leuk vindt: je vult een poll of een vraag vaak toch wel even in. Vooral polls zijn heel laagdrempelig omdat je alleen iets hoeft aan te tikken. En meer engagement op je post betekent dat hij hoger in de ranking gaat op Instagram. Meer mensen zien het en zo groeit je populariteit. Een poll hoeft ook geen enorm lang doordachte vraag te zijn: welke outfit vind je leuker, wat ga jij dit weekend doen, het zijn allemaal simpele vragen die perfect kunnen worden beantwoord middels een poll.
Achter-de-schermen
Je wil natuurlijk dat je posts er allemaal zo gelikt mogelijk uitzien, maar mensen zijn vaak ook juist nieuwsgierig naar alles eromheen: wat kost het nou voor moeite om zo’n mooie foodfoto te maken, hoe ziet een dag in jouw leven eruit? Ook als je helemaal niet beroemd bent, dan vinden mensen zo’n kijkje in de keuken hartstikke leuk. Het is bovendien heel authentiek en dat wordt vaak zeer gewaardeerd door volgers en door het algoritme.
Foto’s en video’s
Veel mensen vinden video-content maken een beetje spannend. Logisch, want je moet aan veel dingen denken: beeld én geluid. Gelukkig worden smartphones steeds beter en nemen ze veel van die zorgen weg. Ook zijn er handige microfoontjes op de markt waarmee je iemands stem beter kunt opnemen. Zorg dat je Instagram Stories soms foto’s zijn en soms video’s: video’s zeggen namelijk vaak veel meer dan alleen een stilstaand, mogelijk ultra geënsceneerd beeld.
Deel andermans content
Heb jij een nagelstudio en wil je meer klanten? Je post dan als het goed is al de nagels die jij onder handen hebt genomen, maar wist je dat het ook goed is om wat concurrenten en merken te volgen en soms wat inspiratie van die kanalen te delen in jouw Stories? Daarmee laat je zien dat je de laatste trends in de gaten houdt en dat je op social media bent voor interactie: iets wat de mensen achter Instagram (of eigenlijk het algoritme) heel erg prettig vinden en zullen belonen met meer vertoningen.
Veel plezier met het beter maken van jouw aanwezigheid op Instagram!