VR Diner Experience: YAY or NAY?

Vorig weekend zaten Anke en ik in de Achterhoek te VR-eten. HAHA. Woordgrap van Anke, maar dat was toch wel letterlijk wat we daar aan het doen waren. We zaten namelijk bij een VR Diner Experience. Deze vond plaats bij restaurant Fox Horeca in Vragender. 

Via een Facebookcommunity kwam ik terecht bij de oproep om als blogger aan te sluiten bij een VR Diner Experience in de Achterhoek. Mijn TechGirl-hartje ging harder kloppen. JA, ik wil. 💍 En het was ook nog eens in de Achterhoek. Mijn eigen regio. Best of both worlds.

Hoofdredactrice Anke kwam natuurlijk all the way from Dedemsvaart, dus om de dag optimaal te benutten begonnen we in de vroege middag al met een eigen creatieve sessie bij mij thuis.

#roadtrip

Rond 18.00 uur reden we richting Vragender. Een klein dorpje, omringd door weilanden. Daar vonden we de locatie: Fox Horeca. Een onwijs chique aangekleed restaurant, dat oude kenmerken met moderne invloeden mengt. VR dineren staat niet standaard op hun menu. Vanwege het 20-jarige bestaan hebben ze allerlei arrangementen, waaronder dus de VR Diner Experience. Het eten daar is onwijs lekker. Eén voorbeeld en je weet genoeg: gin-tonic cheesecake. We namen plaats aan een tafel met andere bloggers, maakten onszelf het lekkerste Italiaanse kaas-worst-olijven-plankje ever eigen en speculeerden over hoe de VR diner experience zou zijn. We hadden vooraf al te horen gekregen dat het niet de hele avond zou duren. Logisch wel, want ik was al benieuwd hoe ’t anders zou moeten als je even met anderen wil kletsen.

VR dineren in Italiaanse stijl

En toen was het dan zover. We werden meegenomen naar een ander gedeelte van ’t restaurant. Hier stond een lange tafel vol met VR gear. YEAH. That’s our thing. Anke had al snel door dat ’t Samsung smartphones waren met bijbehorende VR gear. TechGirl by heart, die Anke. Na de uitleg (zet je VR bril eerst op, dan pas je hoofdtelefoon, scherpstellen kan met ’t knopje voorop de bril en het geluid regel je met een knopje rechts op de bril) werd de video voor ons allemaal tegelijk gestart. Eerst zagen we een bos met (wilde?) zwijnen. Die waren natuurlijk op zoek naar truffels. En whuuuut, we roken de truffel zelfs. Het volgende shot was een plein in Florence (Italië), ook hier kwam de geur van eten ons tegemoet. De stem van ’t filmpje vertelde ons over de Italiaanse keuken en dat we nu zelf iets mochten proeven. Voor ons stond een amuse (die we in VR trouwens niet zagen) en na een beetje zoeken met je handen hadden we ‘m te pakken. Nu ben ik zelf dus echt geen lefgozer, dus ik heb stiekem onder mijn bril doorgekeken voor ik een hapje nam. Anke heeft wel blind geproefd. De amuse was lekker (maar wel pittig joh) en volledig in stijl van de video. Ik had een vega-variant met o.a. pecorini en truffel. En de geuren die we tijdens het filmpje roken? De bediening liep rond met kruiden om ons die full experience te geven. Bonuspunten!

Hoe dan?!

En nu even wat technischer. Want: hoe dan?! FOX Horeca huurt een bedrijf in om op zaterdag de VR experience te doen. Logisch, want die expertise hebben ze zelf niet in huis. Wij spraken met Niek, de jongen die hier namens dat ingehuurde bedrijf stond. Hij legde ons uit dat er in totaal 20 VR sets zijn die centraal (vanuit hem) worden aangestuurd middels een VR Sync netwerk. Hartstikke handig, want zo zien wij allemaal tegelijk hetzelfde 360° filmpje. De filmpjes worden niet speciaal voor het restaurant op maat gemaakt, zij hebben zelf een enorme set aan materiaal waaruit gekozen kan worden.

YAY or NAY?

Dan de vraag: YAY or NAY? De avond kost €32,50 per persoon, exclusief de drankjes. Vind ik geen gekke prijs voor een luxe all-you-can-eat restaurant. Het eten was echt onwijs lekker, de aankleding modern en de keuze is reuze. Het VR gedeelte duurde wat mij betreft te kort, maar ik begreep van het bedrijf dat werd ingezet dat dit gebruikelijk is. Wat mij betreft een dikke YAY dat dit restaurant dit zo inzet! Helemaal futureproof.

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.