Review: Eufy Outdoor Cam E220 – dé camera bij huisdieren

Microfoon
Huisdierdetectie
Bewegingszones instellen mogelijk
Stroom bekabeld ipv solar
Vertraging via microfoon
8.5

Heb jij een huisdier die vaak ontsnapt? Of ben je op je werk en vraag je je af wat je huisdier aan het doen is? Dan is een beveiligingscamera zeker een slim idee. Maar is de Eufy Outdoor Cam E220 ook daarvoor geschikt? TechGirl Ilse zocht het voor je uit.

Sinds een paar maanden heeft deze TechGirl twee konijnen. Buiten hebben ze een groot verblijf met daarbij een ren. Hartstikke vrolijk huppelen ze rond, maar toch wilt één konijn iedere keer weer heel graag ontsnappen. De ren wordt steeds verder uitgebreid en steeds hoger gemaakt, maar toch ontsnappen ze iedere keer weer. Dan is het natuurlijk fijn om meteen te weten dat dit gebeurt. Daarom schafte zij een Eufy beveiligingscamera mét huisdierherkenning aan.

Communicatie met je huisdier

Deze Eufy camera heeft veel mogelijkheden om met je huisdieren te communiceren. Zo kan je live de geluiden horen die je huisdieren maken en in de gaten houden of ze niks slopen 😉 Maar het leuke is dat je via de microfoon ook met ze kunt praten!

Beveiliging

Dankzij de beveiligingsmogelijkheden van deze Eufy Outdoor Cam E220 camera kan je je huisdieren nauwlettend in de gaten houden. Via het live-beeld kan je natuurlijk zien wat ze aan het doen zijn. Met een resolutie van 2K kan dit dan ook haarscherp! Dankzij de functie om mensen én huisdieren te detecteren, kan je naast je huisdieren ook indringers in de gaten houden. Ontsnapt jouw huisdier vaker? Stel dan een zone in. Zodra je huisdier in deze zone komt, krijg je dan een melding en wordt de video ook meteen opgenomen. Zo zie je meteen waar je huisdier heen is ontsnapt 😛

Daarnaast kan je ook instellen dat de lamp van de camera aanspringt bij beweging of detectie van mens/huisdier. Zo schrik je ongewenste bezoekers wel weg!

Video’s in de nacht

Dat de videokwaliteit overdag goed is, zegt tegenwoordig eigenlijk weinig. De kleinste camera’s hebben namelijk tegenwoordig al goed beeld als het licht is. Maar hoe de camera in het donker presteert, is altijd de vraag. Echter, hoef je je daar bij deze camera geen zorgen over te maken. De Eufy Outdoor Cam E220 beschikt over een nachtmodus. Hierbij wordt het beeld in zwart-wit getoond met een goed contrast, waardoor alles nog duidelijk te zien is. Deze modus wordt automatisch geactiveerd in het donker, tenzij je dit uitschakelt. Bij schemering is het beeld zonder de nachtmodus ook nog zeer goed! De nachtmodus werkt goed in zwart-wit tot 10 meter en in kleur tot ongeveer 3 meter.

Naast een nachtmodus zit er ook een spotlight in de camera verwerkt. Wil je meer licht in je beeld? Dan schakel je deze eenvoudig in via de app. Ook handig als je gewoon even licht nodig hebt, want deze spotlight verlicht super goed!

Andere features

Waarbij een aantal camera’s van Eufy alleen werken in samenwerking met de Homebase, werkt deze Eufy Outdoor Cam E220 als stand-alone. Je kan ervoor kiezen om de camera 24 uur per dag beeld op te laten nemen, of alleen bij de detectie van een mens/huisdier in je ingestelde zone. Deze camera beschikt (helaas) wel over een snoer en heeft geen stroomvoorziening d.m.v. zonne-energie. Echter is er dankzij de zes meter lange kabel, wel bijna altijd een stopcontact in de buurt!

Conclusie – dé camera om je huisdier in de gaten te houden

Het meest ideale aan deze camera is toch wel het kunnen instellen van zones in combinatie met de huisdier detectie. Zo krijg je een melding zodra je huisdier gesignaleerd is en kan je dus precies live zien wat er gebeurd. Daarnaast is de kwaliteit van de video ook zodanig goed, dat je zelfs ’s nachts alles goed ziet. De spotlight is een leuke functie om te gebruiken wanneer je de camera als beveiliging gebruikt, maar onze konijnen schrikken er wel van. Schakel de functie dat deze automatisch aangaat dus uit als je huisdier dit niet zo leuk vindt. Als je wat licht nodig hebt is deze lamp natuurlijk wel ook handig! Daarnaast is het natuurlijk leuk om de reactie van je huisdier te zien als je via de microfoon tegen ze praat! Let wel; hier zit wat vertraging op!

Dus.. wil jij een huisdiervriendelijke camera die niet al te groot is en een goede beeldkwaliteit heeft? Dan is deze Eufy Outdoor Cam E220 zeker iets voor jou!