virtual reality spaaractie

Albert Heijn heeft een Virtual Reality spaaractie met dino’s

Er komt een T-Rex Trix naar Naturalis! Daarom hebben supermarktketen Albert Heijn, Naturalis en Freek Vonk een spaaractie opgezet waarvan we iets enthousiaster raken dan de wijnglazen en bestekjes die je normaal gesproken sparen kunt (alhoewel de moestuintjes best schattig waren). De kruidenier komt namelijk met een Augmented- en Virtual Reality spaaractie omtrent de prehistorische beesten.

Het is in eerste instantie wat verwarrend wat de bedoeling is, maar het werkt als volgt. Je krijgt stickers bij de kassa als je een x bedrag aan boodschappen uitgeeft. Er zijn in totaal 160 stickers te sparen, waarvan er 20 speciale Augmented Reality-stickers zijn. Deze kun je herkennen aan de gekleurde rand. Om gebruik te maken van de AR, download je de speciale AH Dino app op je telefoon en dan kun je de kaart scannen. Vervolgens zie je in je eigen woonkamer (of grasveld, of waar je ook bent) de dinosaurus verschijnen die op het speciale AR-kaartje staat. Dat kan een vliegende Pterosaurus zijn of een kleine dino in een ei. In de winkel is bovendien een speciaal bord van Freek “slangenman” Vonk te zien, die de almachtige Trex in Augmented Reality laat verschijnen.

Best cool, maar er zijn dus maar twintig plaatjes die deze mogelijkheid geven. De rest van de stickers zijn niet waardeloos, want je kunt ze in een bijbehorend boek plakken vol grappige weetjes en foto’s over Freek Vonk. Dat boek kost minder dan een euro en geeft je dat ouderwetse jaren negentig-gevoel van Panini-stickers sparen. De stickers worden vanaf maandag 6 juni verstrekt.

Aan de andere kant is er natuurlijk de Virtual Reality spaaractie die je hebt door binnen de app voor de bril-optie te kiezen. Daarvoor zet je je telefoon in een kartonnen of plastic VR-bril (die beiden voor minder dan een tientje verkrijgbaar zijn). Daarover is iets minder bekend, behalve dan dat Freek Vonk er als een hologram in te zien is en grappige weetjes vertelt over dino’s. Houd TechGirl de komende dagen in de gaten, want dan zetten we de uitgebreide test van de kartonnen VR-bril en de plaatjes online.

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.